Engels is vet… Go ahead!
Wil je met Engelse lessen aan de gang? Op deze pagina lees je in verschillende artikelen hoe belangrijke thema’s uit het Engelse taalonderwijs in Stepping Stones Junior zijn uitgewerkt.
Zo zit dat! In Stepping Stones Junior
Zo zit dat! 1: Het juiste niveau en zinvol aan het werk
Sommige kinderen pikken op jonge leeftijd al veel Engels op door bijvoorbeeld liedjes, games en films buiten schooltijd, terwijl anderen er totaal nog niet mee bezig zijn. Dat zorgt voor grote verschillen binnen een klas. Om iedere leerling op het eigen niveau te kunnen laten werken, biedt Stepping Stones Junior differentiatie aan op inhoud, proces (werkvormen en tempo) en product.
Zo zit dat! 2: Kracht van de leerkracht
Stepping Stones Junior vertrouwt op jouw vaardigheden als leerkracht en ondersteunt je waar dat nodig is. Bijvoorbeeld met de teacher’s guide, waarin de lessen stap voor stap beschreven staan. Dat maakt lesgeven met Stepping Stones Junior gemakkelijk en leuk!
Zo zit dat! 3: Doorlopende leerlijn
Jonge kinderen leren een nieuwe taal op dezelfde manier waarop ze hun moedertaal hebben geleerd: door te luisteren, na te zeggen en gewoon veel te proberen. Vanaf welke groep geeft jouw school Engelse les? Met Stepping Stones Junior kun je al in groep 1 starten. De leerlijn loopt door tot aan groep 8 en sluit aan op de leerlijn in het VO.
Zo zit dat! 4: Leren is groeien
Met Stepping Stones Junior is Engels leren leuk. De lessen zitten boordevol activerende en enthousiasmerende werkvormen, zoals TPR, liedjes & chants en coöperatieve werkvormen. Leerlingen worden hiermee gestimuleerd om op speelse wijze, in een veilige leeromgeving, te communiceren in het Engels. Zo draagt Stepping Stones Junior bij aan de groei van jouw leerlingen.
Zo zit dat! In Stepping Stones Junior
Artikelen
Waarom en hoe geef je goede instructies in het Engels?
Doeltaal is voertaal
Bij goede Engelse lessen maak je gebruik van het principe ‘doeltaal is voertaal’. Benieuwd wat dat betekent en hoe je dit op een goede manier aanpakt? Je leest het in dit artikel.
Jonge kinderen leren Engels op een natuurlijke manier
Engels in het basisonderwijs | Wel of niet vroeg beginnen?
Welke redenen hebben scholen om vroeg vreemdetalenonderwijs te geven? In dit artikel lees je wat veelgehoorde argumenten tegen vvto zijn en de redenen waarom steeds meer scholen voor vvto kiezen.
Activiteiten om spreekvaardigheid te vergroten
Krijg ze aan de praat
Veel leerlingen durven niet te praten in het Engels, of vinden het gewoon heel moeilijk. In deze whitepaper lees je over mogelijke oorzaken van het niet spreken, voorwaarden en activiteiten om de spreekvaardigheid te vergroten.
De voordelen van het gebruik van ‘songs and chants’
Engels leren met songs en chants
Samen zingen en chanten is niet alleen leuk, er zijn veel meer redenen waarom het juist heel goed werkt bij het leren van een vreemde taal. Wat die redenen zijn en wat een chant precies is, lees je in dit artikel.
Content and Language Integrated Learning | Vakintegrerend taalonderwijs
CLIL in het basisonderwijs
Er is steeds meer belangstelling voor CLIL in het basisonderwijs. Maar wat is CLIL nu precies? Dat lees je in dit artikel. Wat zijn de voordelen van CLIL en waar moet je aan denken bij het invoeren van CLIL op school?
Hoe en waarom toets je bij het vak Engels?
Toetsing en evaluatie
Toetsen en evalueren is noodzakelijk om de vorderingen van jouw leerlingen te kunnen volgen. Er zijn vele manieren om dit te doen en het is belangrijk om te weten wat je precies wilt toetsen en waarom.
Klantenservice
Kunnen we je helpen?
Klantenservice
✆ (088) 522 6888
Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.
Klantenservice