Noordhoff.nl   Voortgezet onderwijs   Biologie     Binas Biologie

Voortgezet onderwijs

Binas

Al meer dan 40 jaar hét naslagwerk bij biologie, natuurkunde en scheikunde.

vmbo, havo en vwo

icon Naslagwerk bij biologie, natuurkunde en scheikunde
icon Hulpmiddel voor en tijdens examen
icon Voor vmbo NaSk, vmbo biologie en havo/vwo bovenbouw

De diepte in

Alle ins en outs op een rij

resource-not-found

Binas: Al meer dan 40 jaar hét naslagwerk bij biologie, natuurkunde en scheikunde.

Binas is een handig naslagwerk bij de vakken biologie, natuurkunde en scheikunde. De boeken zijn volledig in kleur uitgevoerd en mede daardoor helder en overzichtelijk. Binas is beschikbaar voor vmbo NaSk, vmbo biologie, havo/vwo bovenbouw en er is een Binas English edition voor havo/vwo bovenbouw. Ook is Binas beschikbaar als e-book.

Beoordeel zelf

Bekijk Binas

NIEUW: Binas 7e editie havo/vwo bovenbouw.

NIEUW: Binas 7e editie

Binas 2e editie voor vmbo NaSk1 en NaSk2

Binas 2e editie voor vmbo biologie

Binas English Edition

resource-not-found
Binas 7e editie: wat is er veranderd en wanneer gebruik ik welke editie?

Binas is vernieuwd. Naar aanleiding van de syllabiwijzigingen voor biologie, natuurkunde en scheikunde met ingang van schooljaar 2022-2023 brengen we een nieuwe Binas uit. De Binas is in overleg met de NVON tot stand gebracht en is onmisbaar in verband met de examenprogramma's voor biologie, natuurkunde en scheikunde havo/vwo bovenbouw.

resource-not-found

We vertellen je graag wat er wel (en niet) is veranderd in deze nieuwe editie, en vanaf wanneer je deze editie in je lessen kunt gebruiken. Lees hier verder.

Binas 2e editie voor vmbo NaSk1 en NaSk2

De 2e editie van Binas vmbo is door het CvTE als hulpmiddel toegestaan bij de centrale examens van NaSk1 (basis en kgt) en NaSk 2 (gt).

Inhoud:

• Binas 2e editie vmbo kgt NaSk 1 en NaSk 2 bevat schema's met natuurkundige, scheikundige en algemeen natuurwetenschappelijke informatie

• De inhoud is actueel en nauwkeurig afgestemd op de vmbo-examenprogramma's van NaSk 1 en NaSk 2.

• De schema's zijn uniek genummerd. De pagina's daarentegen zijn niet genummerd, om de nummers van de schema's niet te verwarren met de paginacijfers.

• In de e-book licentie staan oefenopgaven en antwoorden klaar.

Bekijk Binas 2e editie vmbo NaSk1 en NaSk2 >>

Binas 2e editie voor vmbo biologie

De 2e editie van Binas vmbo biologie is bestemd voor de bovenbouw van het vmbo. Ook is het informatieboek prima te gebruiken in de onderbouw. Het boek traint opzoekvaardig-heden en het halen van informatie uit biologisch bronmateriaal. Docenten en leerlingen ervaren dit boek als een handig en onontbeerlijk naslagwerk dat wekelijks wordt gebruikt bij toetsen, bespreking van nieuwe leerstof en practica.

Deze 2e editie is door het CvTE als hulpmiddel niet toegestaan bij de centrale examens biologie, maar je kunt dit boek uiteraard wel inzetten als hulpmiddel tijdens de schoolexamens.

Binas vmbo biologie:

• bevat tabellen, schema's en biologische tekeningen;

• is qua inhoud nauwkeurig afgestemd op het vmbo examenprogramma van biologie;

• heeft uniek genummerde schema's. De pagina's daarentegen zijn niet genummerd om de nummers van de schema's niet te verwarren met paginacijfers.

• In de e-book licentie staan oefenopgaven en antwoorden klaar inclusief de antwoorden bij de cijfers en letters uit de tabellen.’

Bekijk Binas 2e editie vmbo biologie >>

Binas English Edition

For many years Binas has been the best known vademecum for the natural sciences in the Netherlands. It is used intensively by students and teachers. For the international market Binas has been translated into English to accommodate foreign students, teachers and scientists. Binas English edition is a full colour work of reference, and contains a clear overview of tables, charts, formulas and illustrations for physics, chemistry, biology and mathematics.

Binas English edition:

• is extremely useful to quickly look up data on lots of specific science subjects;

• is suitable for students in secondary and higher education, but has a much wider aim as it may be used as a handy reference in university labs, by students at home and by teachers to prepare their lessons;

• contains such a variety of data that students, teachers and scientists alike will be pleasantly surprised to discover the practical uses of this book;

• to avoid confusion, no page-numbers are given. Instead each different item or table has been given a number. Check the register to find the desired item. Each colour signifies a different section / subject;

• international agreements on terminology, units and symbols have been used.

Bekijk Binas English >>

Bestellen Binas

In onze webcatalogus vind je een overzicht van alle nieuwe en bestaande uitgaven van Noordhoff. Let op: docenten en medewerkers van scholen hebben een Noordhoff-docentaccount nodig om te kunnen bestellen. Ga naar de webcatalogus van:

Bestelinformatie Binas -
Bekijk de bestellijsten voor 2022 van de volgende methoden, Nectar, Overal, Chemie, Chemie Overal en Pulsar. Hierin is Binas ook meegenomen.

Binas Errata

Ondanks een zorgvuldige ontwikkeling en uitgebreide controle staan in sommige oplages van Binas toch een paar fouten. De hieronder genoemde fouten zijn reeds gecorrigeerd in een latere oplage, maar het kan zijn dat u / uw leerlingen nog werken met een boek waarin deze fouten nog wel voorkomen. Wij blijven daarom deze errata hier vermelden, zodat u de correctie kunt verwerken in uw exemplaar.