1 oktober 2025
Marketing Denken, Marketing Doen wint PIM Marketing Literatuurprijs voor Beste Studieboek

Amsterdam, 25 november 2025 – Het boek Marketing Denken, Marketing Doen is bekroond met de PIM Marketing Literatuurprijs voor Beste Studiemateriaal. Tijdens de feestelijke uitreiking van het Platform Innovatie in Marketing (PIM) werd duidelijk hoe sterk dit boek zich onderscheidt: het slaagt erin om marketingdenken én marketingdoen dicht bij elkaar te brengen, op een manier die jij als docent direct kunt toepassen in jouw onderwijs.
De jury roemt vooral de combinatie van actuele theorie, praktische handvatten en een heldere didactische structuur. Het juryrapport ‘Het tweedelige leerboek van Marjolein Visser e.a. wordt geprezen als het eerste Nederlandstalige standaardwerk dat theorie en praktijk écht naadloos verbindt. Het boek integreert strategie, customer experience, value-based marketing en online marketing op didactisch sterke wijze. Met zijn praktijkgerichte stijl en rijke leeromgeving vormt het een krachtige basis voor studenten en jonge professionals.”.
Het boek, over beter geschreven methode, is geschreven door vele auteurs met Marjolein Visser RM als kernauteur. Het volledige team is: dr. Erik Kostelijk, Marjolijn Meijnen RM, Stephan van Slooten, Kees van den Berg, Gerben Busch RM, Roel Stavorinus RM, dr. Jean-Pierre Thomassen, Esther Oostrom RM, Saskia IJszenga RM, Danny Oosterveer, prof. dr. Ruud Frambach, Ine Stultjens en Yvonne Nassar.
Uitgever Bert Deen reageert trots: “We wisten natuurlijk dat dit een sterk boek was, maar dat de jury het zo waardeert, is een prachtige erkenning voor het werk van de auteurs én voor het marketingonderwijs zelf. Het is mooi om te zien dat een boek dat zo nadrukkelijk de brug slaat tussen theorie en praktijk, juist nu zo’n podium krijgt.”
Over de PIM Marketing Literatuurprijs
De PIM Marketing Literatuurprijs wordt jaarlijks uitgereikt aan het boek dat de grootste bijdrage levert aan vernieuwing in het marketingvak. De prijs geeft auteurs, onderwijsprofessionals en studenten een richtinggevend kompas: welke publicaties zetten echt een stap vooruit?