Skip to Content
buiteNLand Tweede Fase

buiteNLand Tweede Fase

Verkrijgbaar als blended lesmethode FLEX

  • Perfecte voorbereiding op het examen
  • Eenvoudig differentiëren
  • Geactualiseerde en interactieve bronnen
  • Voor schooljaar 2019/2020: leerjaar 4-5-6 beschikbaar
  • De meest gebruikte methode aardrijkskunde in de Tweede Fase
Beoordelingspakket aanvragen
 

Ontdek jouw wereld. Met buiteNLand!

Aardrijkskunde is een mooi vak: buiteNLand straalt dit ook uit! Met buiteNLand is het een plezier om les te geven én les te krijgen. Interessante inhoud gecombineerd met een slimme didactische opbouw. Van ver naar dichtbij, van abstract naar tastbaar. buiteNLand vertaalt levensgrote feiten en ontwikkelingen in behapbare werkelijkheid.

 

Dé perfecte voorbereiding op het examen

De nieuwe buiteNLand Tweede Fase is volledig afgestemd op de nieuwste exameneisen die vanaf 2017 gelden. Natuurlijk zijn Brazilië en Zuid-Amerika als nieuwe regio’s opgenomen. Examentraining krijgt vanaf leerjaar 4 een prominente rol. Ook het gebruik van GEO-ICT krijgt volop aandacht.

Daarnaast is er Examensprint: een online en adaptieve examentrainer met échte examens, met inhoudelijke, rijke feedback en studieadvies op maat. In het studieadvies worden leerlingen gericht doorverwezen naar de lesstof die ze nog onvoldoende beheersen.

Dé perfecte voorbereiding op het examen

Eenvoudig differentiëren

buiteNLand biedt u als docent alles wat u nodig heeft voor uw dagelijkse lespraktijk. De jarenlange ervaring ziet u direct terug in de boeken en het digitale lesmateriaal. We geloven in de kracht van zowel boek als online lesmateriaal, zodat leerlingen op hun eigen niveau en in hun eigen tempo de lesstof kunnen verwerken.

  • Uniek! Geautomatiseerde leerroutes
    Differentiëren in een klas met 30 leerlingen is makkelijker gezegd dan gedaan. Met de gepersonaliseerde leeromgeving heeft u alle tools in handen om eenvoudig te differentiëren. Zo zijn in de paragrafen leerroutes aangebracht. De leerstof en de opdrachten passen zich automatisch aan het niveau van de leerling aan. Bij iedere paragraaf zijn leerdoelen aangegeven. Deze vormen het startpunt van het leerproces.

Bekijk de uitlegvideo over de werking van de leerroutes voor buiteNLand.

In de digitale leeromgeving zien jij en jouw leerlingen direct de heldere structuur van buiteNLand terug. De opbouw van boek en digitaal lesmateriaal is exact hetzelfde. Leerlingen weten daardoor altijd waar ze zijn, wat ze moeten doen en wanneer ze klaar zijn.

  • Het grootste leerrendement: inhoudelijke feedback
    Vanuit wetenschappelijk onderzoek weten we dat inhoudelijke feedback het grootste leerrendement oplevert voor leerlingen. Daarom hebben we alle gesloten vragen voorzien van directe, inhoudelijke feedback. Met deze feedback kan de leerling zijn eigen resultaat direct proberen te verbeteren. Bij de open vragen vinden leerlingen een tip of hint, die hen helpt de vraag te beantwoorden.
     
  • Weten waar je staat door de oefentoetsen met studieadvies op maat
    Na elk hoofdstuk kan de leerling een oefentoets maken waaruit blijkt of hij de stof beheerst. Na deze oefentoets krijgt de leerling een gepersonaliseerd studieadvies.  
     
  • Meer inzicht door de resultatenpagina's
    Met de informatie uit de resultatenpagina's kunt u als docent uw leerlingen bijsturen en coachen. Ook leerlingen zelf zien snel wat er goed gaat en wat er beter kan. Zo heeft de leerling het eigenaarschap over het leren en houdt de docent het overzicht en de regie.

Meer lezen?

Eenvoudig differentiëren

Spectaculair beeld in het boek en online in de interactieve bronnen

Beeld maakt de lesstof levend. Daarom bevat buiteNLand rijk, geactualiseerd en spectaculair geografisch beeld. In het digitale lesmateriaal vinden uw leerlingen interactieve kaarten, animaties en infographics

Daarnaast is er NU Actueel, waar u tweewekelijks nieuw actueel lesmateriaal vindt: filmpjes en artikelen uit verschillende media met opdrachten. Zo haalt u snel en gemakkelijk de echte wereld het klaslokaal binnen.

Spectaculair beeld in het boek en online in de interactieve bronnen

FLEX: de ideale mix

BuiteNLand is verkrijgbaar als blended lesmethode FLEX. Met FLEX krijg je de krachtige combinatie van altijd actuele lesstof in boeken die leerlingen mogen houden én gepersonaliseerde digitale leerondersteuning voor jouw vak.

Met FLEX heb je: 

  • Boeken die leerlingen mogen houden
    Leerlingen krijgen elk schooljaar een nieuw boek. Lezen, opdrachten maken, aantekeningen plaatsen; alles in één boek dat ze zelf mogen houden.  
  • Een persoonlijke digitale leeromgeving
    In de digitale leeromgeving worden leerlingen uitgedaagd op hun eigen niveau met interactieve opdrachten, feedback en heldere rapportages voor jou als docent.
  • Altijd actueel 
    De meest actuele lesstof is altijd binnen handbereik en wordt voor de meeste methodes maandelijks aangevuld met nieuw lesmateriaal voorzien van opdrachten op basis van het nieuws en actualiteiten.

Betaalbaar & behulpzaam
Met FLEX betaal je een vaste prijs per leerling per jaar. De kosten per leerling per jaar zijn vergelijkbaar met de aanschaf of huur van reguliere boeken en een jaarlijkse online licentie. Heb je vragen over FLEX? Dan staan we voor je klaar om je een goede start met FLEX te laten maken!

FLEX: de ideale mix
 

Welk pakket past bij jouw school?

Kies je voor de volle kracht van blended leren? Of werkt je liever zonder boeken?
Noordhoff biedt de keuze tussen verschillende pakketten.

    • Boeken die leerlingen mogen houden.
    • Alle voordelen van de persoonlijke digitale leeromgeving van Noordhoff.
    • Altijd de meest actuele lesstof, opdrachten en toetsen. Zowel in het boek als digitaal.
    • Online toegang tot alle leerjaren en niveaus van onderbouw c.q. bovenbouw.
    • Een vaste prijs per leerling per jaar.

     

     

    Bestelinformatie & prijzen Aardrijkskunde 2019*

    * In 2020 zal buiteNLand (voor 4e editie onderbouw, 3e editie vmbo bovenbouw en 3e editie Tweede Fase) beschikbaar zijn als blended lesmethode FLEX. Binnenkort zullen we onze prijzen aardrijkskunde voor 2020 publiceren, inclusief FLEX.

    • Alle voordelen van de digitale leeromgeving van Noordhoff.
    • Online toegang tot alle leerjaren en niveaus van de onderbouw c.q. bovenbouw.
    • Te gebruiken op laptop, pc en tablet.
    • Voor edities tot en met 2016: tablet-gebruik via Studiekit-app.

     

     


    Bestelinformatie & prijzen Aardrijkskunde 2019
     

     

     

     

Voor de docent: Docentenpakket online

Met het online Docentenpakket van buiteNLand heb je toegang tot al het online lesmateriaal van de leerlingen en kun je jouw leerlingen volgen via de resultatenpagina's. Het Docentenpakket bevat bovendien de docentenhandleiding, antwoorden, proefwerken en werkplanners bij de methode.

Inhoud 

  • De complete inhoud van buiteNLand online voor uw leerlingen.
  • Docentenhandleiding.
  • Antwoorden.
  • PowerPointpresentaties.
  • Handige resultatenpagina's waarmee je de resultaten van je leerlingen kunt volgen.
  • RTTI-gecertificeerde toetsen.

Je bestelt het Docentenpakket per vaksectie per schoollocatie.

Voor de docent: Docentenpakket online

Digitaal toetsen

Met het aanbod van Noordhoff beschik je over alle instrumenten voor een eenvoudige en effectieve evaluatiecyclus. Toetsen – al dan niet digitaal – maken daar vanzelfsprekend onderdeel van uit. Maar bij een complete evaluatiecyclus horen ook de duidelijke leerdoelen per paragraaf, de geautomatiseerde leerroutes met directe inhoudelijke feedback en oefentoetsen met studieadvies op maat. Met al deze zaken evalueer jij en jouw leerlingen beter en vaker, eigenlijk in iedere les.

Naast de Word-toetsen in het docentenmateriaal zijn er ook Digitale toetsen beschikbaar. Alle leerlingen die werken met de Methodelicentie, Volledig digitaal licentie of een losse licentie Digitaal Toetsen hebben hier toegang toe. De jaarlicentie Digitaal Toetsen is los bij te bestellen. In deze toetsomgeving vind je niet alleen niet alleen kant-en-klare toetsen, je kunt vanaf schooljaar 2019/2020 ook zelf eenvoudig toetsen samenstellen uit de complete toetsdatabase.

Digitaal toetsen

Ervaringen - Docent aan het woord...

Bent u benieuwd hoe docenten buiteNLand ervaren? Lees hieronder hun bevindingen.

Ieder kind moet de ruimte krijgen om op zijn eigen manier te kunnen leren. Dat doen we door uitdaging te bieden of juist extra ondersteuning te geven waarbij we gebruik maken van de methode buiteNLand. Op het gebied van differentiëren heeft de methode veel voor ons te bieden.
Lees meer...

Paul Cornelissen Docent aardrijkskunde, Antoniuscollege in Gouda

In de digitale leeromgeving zie ik precies wat leerlingen al gedaan hebben en wat nog niet. De boxen laten zien wat ze wel en nog niet beheersen. Op basis daarvan kan ik differentiëren en de leerlingen beter begeleiden bij specifieke hulpvragen.
Lees meer...

Henrike Deisz Docente aardrijkskunde, Beatrix College in Tilburg

Via de docentenhandleiding heb je duidelijk in beeld wat de domeinen zijn, wat elke leerling op welk moment dient te beheersen. Op die basis kun je activerende didactiek toepassen.
Lees meer...

Hélène de Jong Docente aardrijkskunde, Anna van Rijn College in Nieuwegein