Hoe maak ik een planning in het voortgezet onderwijs?

Een nieuwe planning maken kan via de volgende stappen:

  1. Klik bovenin de navigatiebalk op 'Planning';
  2. Klik op 'Maak een nieuwe planning';
  3. Geef de planning een naam;
  4. Voeg de gewenste taken toe aan je planning;
  5. Kies een periode voor de taken;
  6. Selecteer de lesstof waarvoor je een periode wil kiezen;
  7. Kies ‘Voeg datum toe';
  8. Ga naar 'Volgende' om klassen/leerlingen toe te voegen;
  9. Ga naar 'Volgende' voor een samenvatting van je planning;
  10. Zet de planning klaar voor je leerlingen met 'Publiceer planning'. Je leerlingen vinden de planning dan terug in hun eigen planningsoverzicht.

In de planning kun je alleen lesstof toevoegen uit het boek waarbij je de planning maakt. Wil je lesstof uit meerdere boeken inplannen, maak dan voor elk boek een aparte planning.

Een gemaakte planning kan niet worden gewijzigd. De planning kan wel worden verwijderd zodat er een nieuwe gemaakt kan worden.

 

 

 

 

 

Gerelateerde artikelen

Hoe koppel ik mijn Noordhoff docentaccount aan de Elektronische Leeromgeving (ELO)?Kan ik lesmateriaal delen via Teams of Google Classroom?Kan ik als docent in het voortgezet onderwijs zelf een leerroute maken?Kan een leerling in het voortgezet onderwijs zelf een leerroute kiezen?Kan ik een voor het voortgezet onderwijs gemaakte planning delen met collega's?Ik wil graag meer weten over KTI toetstaxanomie, kan je me hier meer over vertellen?Kan ik bij diagnostische toeten de opdrachten aan of uit zetten?